tessa-jasper.reismee.nl

The US of A

Lieve Lezers,

Onze excuses voor het uitblijven van een update...we waren de kou zo moe dat we hebben besloten naar de VS te gaan, voor enerzijds een rondreis en anderzijds een bezoek aan vrienden maar voornamelijk een bezoek aan de zon!

Wij voelden eigenlijk erg weinig voor een bezoek aan Amerika en het stond zeer zeker niet in onze reis top 40...maar wat hebben wij ons vergist! Na een behoorlijke irritante ervaring aan de grens tussen Canada en Amerika en daar uren gewacht te hebben omdat deze mensen natuurlijk erg machtig maar vooral ook heel ruig zijn werden we toegelaten en konden we onze vlucht nog halen.
Aangekomen in Orlando onze huurauto opgehaald, en natuurlijk laten verleiden tot een upgrade naar V8...we leven immers maar 1 keer. Deze door het spitsuur van Orlando gemanoeuvreerd de buitenwijken in naar ons Motel. Deze nacht bracht onze verwachtingen rondom 'the states' ook niet omhoog, schreeuwende zwarte zuid Amerikaanse figuren en vechtpartijen op de parkeerplaats waren daar de standaard.

Genoeg gezeurd, volgende ochtend gauw in de auto gestapt en naar Fort Pierce gereden en daar in een Airbnb een paar nachten verbleven. Daar kregen we in de gaten dat Amerikanen vaak even wat tijd nodig hebben om 'te ontdooien' en niet zoveel kunnen met ons enthousiasme en onze humor...na een fles wijn sloeg dit echter volledig om en hebben we een prachtige tijd gehad! Meegenomen op een prachtige kano tocht door de mangroven tussen de schildpadden en zeekoeien, de nodige vis gevangen en van een heerlijke lunch en een aantal verkoelende biertjes genoten.

Na een aantal dagen was het tijd om verder te reizen, volgende bestemming: Florida Keys.
Deze plek is echt een paradijs op aarde, de sleutel tot ultieme ontspanning zullen we maar zeggen. Alleen de rit door The Keys is al spektakel op zich...Helder blauwe zee met parelwitte stranden met passerende dolfijnen en zeekoeien.
Vele barretjes waar wij alleen maar van konden dromen, voeten in het zand, drankje in de hand en genieten van de zonsondergang en het fantastische gezelschap. "No shirt, no shoes, no problems..."

Onze accommodatie was er ook een om nooit te vergeten, via internet een prachtig Chalet geboekt...waren er alleen bij vergeten te vermelden dat dit Chalet gelegen was op Vinckenslag 2.0.
Uiteindelijk na wat stomme praat en een paar biertjes met de lokale bewoners zijn we hier met alle enthousiasme ontvangen en is er super voor ons gezorgd door deze lieve mensen. Dus voor iedereen die zegt dat flauwekullen geen levensstijl is, dit bewijst het tegendeel :)

Na een vistrip waarin Tessa zorgde voor het avondeten en Jasper aan Jaws liet zien hoe de machtsverhoudingen liggen hebben we aan het kampvuur de vis laten bereiden door een lokale visser die tevens zijn eigen rum stookte...match made in heaven zou ik zeggen.

Omdat New Orleans en Nashville ons einddoel waren kwam er ook een tijd om weer te vertrekken, kilometers moesten er gemaakt worden. 700 Mile rechtdoor werd er door de navigatie aangegeven, een iets andere ervaring dan de afstand van Posterholt naar Leeuwen bijvoorbeeld.

Omdat deze afstand wat aan lange kant was hebben we in Biloxi een overnachting geboekt in het Hard Rock Casino, achteraf gezien hadden we misschien beter moeten weten...4 dagen later, gratis overnachtingen in het meest luxueuze hotel dat ik ooit gezien heb en een adequate hoeveelheid gratis drankjes hebben we ons toch los geweekt.

Tevens besloten om in het belang van onze lever New Orleans en Nashville op een later moment te doen en een paar dagen ´vakantie' te nemen bij vrienden die in Sint Augustine op vakantie waren. Heerlijk ontvangen met een zeer welkome gezonde en thuis gekookte maaltijd...waren we echt aan toe. Daarna een paar heerlijke dagen gehad met deze prachtige mensen, wandelingen over het strand, elektriciteits stormen boven zee en handgerolde sigaren...wat wilt een mens nog meer?

Helaas zat onze tijd in de VS er op en was het tijd om te vertrekken, na een flinke vertraging van een uur of 9 waren we eindelijk weer terug in Canada. Dit betekent overigens wel dat onze vlucht gratis was dus dat is dan wel mooi meegenomen.

Koningsdag in Toronto gevierd, leek er in de eerste instantie op dat dit een behoorlijk tamme aangelegenheid zou gaan worden, niks bleek minder waar toen we een groep Nederlanders troffen die op studie reis waren....wij hebben geheimhoudingsverklaringen moeten tekenen dus ik kan er verder niks over zeggen....samengevat hebben jullie belastingcenten onze drank betaald die avond, dus bedankt daarvoor!

We hebben nu een paar dagen om een en ander te organiseren en dan gaan we een tijdje werken in Quebec dichtbij de hoofdstad. Even wat structuur aanbrengen in ons leven, dit blijkt gezond te zijn...

Inmiddels zullen jullie het lezen wel moe zijn, ga maar snel plaatjes kijken!

Tessa en Jasper

Şirin

Weer met veel plezier gelezen. :)

Denise

Leuk om te lezen wat jullie mee maken! Geniet van al het moois wat op jullie pad komt! Succes met het aanbrengen van structuur de komende tijd! Liefs Denise

Anja

Te gek!

Ann (Bali)

De max. Geniet ervan.
Benieuwd naar jullie volgend verhaal.

Piet en Marie

Nog heel veel plezier verder. Zo te lezen lukt het allemaal aardig. Groetjes

Els en Herman

Alles klinkt lekker relaxed. Vooral Florida. En nu aan het werk. Rust en regelmaat hmm .liefs.

bernard en wilma

mooi verhaal weer,super dat jullie zoveel plezier (soms ook minder) hebben geniet nog maar lekker van de tijd wat jullie hebben,is een hele ervaring .have fun and relex :)

Rian

Super om allemaal te lezen. Geniet ervan.

tiny

ha sjatjes .fijn dat het jullie goed gaat
en wat een verhaal en een belevenis geniet ervan
mooije fotos trouwens en jullie zien er goed uit

Jackie antionete

Hello
Now i'm interested in pictures from vinkeslag 2.0
I wil take the second flied and come visit you so long you wil stay in Canada xxxgreats Jackie

Miep opbroek

Hoi tessa en Jasper, een echt avontuur en geniet ervan .
Lieve groeten wim en miep