tessa-jasper.reismee.nl

Australia

Lieve mensen,

Schandalig lang geleden mogen we deze keer best zeggen! En dan ook nog het afgezaagde Nederlandse excuus: 'we hadden het te druk'...

Ik zou niet weten waar te beginnen maar vrees niet, ik ga het toch proberen :)
Zoveel gedaan, zoveel gezien en vooral zoveel ervaren....zal proberen het samen te vatten omdat niemand zit te wachten op een herdruk van 'the lonely planet australie'.

Inmiddels twee maanden geleden zijn we geland in Brisbane...na een helse vlucht van 22 uur waarin de nodige tijdzones zijn doorkruist werden we opgewacht door een jetlag op steroïden. Wat zijn wij ziek, moe en chagrijnig geweest!
Na een paar dagen ons als vrouwen in 'die periode' gedragen te hebben zijn we toch maar begonnen aan dit nieuwe avontuur.

Een aantal jaren geleden hebben we tijdens een reis door Nieuw Zeeland een stel ontmoet waarmee we direct een klik hadden. Dit stel heeft een helikopter bedrijf dat de financieel bovengemiddeld bedeelde mens voorziet van vervoer en vermaak in de vorm van vis- en jacht trips.
We besloten hen een mailtje te sturen of ze wellicht tijd hadden voor een kop koffie of een etentje om bij te praten. Als snel volgde de uitnodiging om naar een van hun huizen te komen en daar een tijdje te verblijven, zo gezegd zo gedaan.
Na een aantal erg leuke dagen werden we uitgenodigd om een weekje bij hen te verblijven in een basiskamp van waaruit de trips georganiseerd en gefaciliteerd worden, hier konden we uiteraard geen nee tegen zeggen.
Na een helikopter vlucht van 4 uur over het Daintree rainforest en het Great Barrier Reef zijn we aangekomen in Cape York, deze plek was echt in the middle of nowhere zoals wij ons in Nederland niet voor kunnen stellen...
Al snel bleek het organisatorisch in het kamp niet allemaal op rolletjes te lopen, mensen werden ontslagen en ons werd een baan aangeboden. Het organiseren en verzorgen van de vis- en jacht trips en het verblijf in het kamp werd onze verantwoordelijkheid.
We hebben erg hard gewerkt, lange dagen, zinderende hitte en erg veeleisende klanten maar als je op zo'n prachtige plek mag werken lijk je dat allemaal voor lief te nemen...
Even opkijkend van het werk zagen we krokodillen voorbij zwemmen, stingrays en dolfijnen sprongen in het rond en roofvogels grepen vis uit het water

Na bijna twee maanden besloten we dat het tijd was om te gaan, er waren geen klanten meer en het regenseizoen stond op het punt te beginnen...
Met pijn in ons hart en een aantal tranen (en whisky) namen we afscheid en werden we terug gevlogen de bewoonde wereld in.

We realiseerden ons dat we verder nog niet heel veel van australië gezien hadden en besloten nog een reusachtige roadtrip te organiseren. Een aantal campers later hadden we meer dan 5000 kilometer gereden en met militaire precisie alles gepland wat we onderweg moesten zien en waar we zouden slapen, is uiteraard niks van terecht gekomen maar het gaat om het idee!

Nu zitten we in een appartement in Port Douglas, bijkomen, genieten van airconditioning, netflix en niet tegen elkaar praten.

30 november vertrekken we naar Nieuw Zeeland, een volgend avontuur dat overigens ook wel een beetje voelt als thuis komen! kan niet wachten :)

Tot snel (dit zal waarschijnlijk niet waar zijn)

Liefs Tessa en Jasper

Ps. Vergeet niet naar de foto's en video's te kijken....zullen vandaag en morgen allemaal geüpload zijn.

Sirin & Bas

Wederom met plezier jullie avontuur in Aussie gelezen.
Alvast een fijne verjaardag gewenst Tessa.
XXX

Ik volg jullie!

Geweldig. Die ervaringen! Heerlijk om mee te lezen. Geniet ervan!