tessa-jasper.reismee.nl

The USA....deel 2 (ja, dat rijmt)

Zijn we 'weer'....

Na een tijdje vervelen in Toronto en het volgen van alle WK wedstrijden (beetje jammer van de uitslag...) zijn we ons gaan verdiepen in camper reizen door de VS...
Al snel vonden we een reis van Denver naar LA en hebben we een route uitgestippeld door de Rocky Mountains en Las Vegas.
Naar Denver gevlogen en de camper opgehaald. Bleek een behoorlijk gevaarte te zijn, bijna 11 meter dus was wel even wennen...gelukkig houden Amerikanen van groot dus zijn ook de wegen ruim genoeg.
Na de nodige blunders (vliegend bier omdat we de koelkast niet hadden afgesloten tijdens het rijden etc.) hebben we besloten toch de gebruiksaanwijzing eens te lezen...durf het bijna niet te zeggen maar dit helpt soms mannen!

Colorado verlaten en de camper door de Rocky Mountains gemanoeuvreerd, overnacht in een prachtig National park waar we gelukkig nog terecht konden (het blijkt handiger dit soort zaken te reserveren al maanden van tevoren :)
De dag daarna door de rode bergen van Utah naar Las Vegas gereden...
Tja, Las Vegas....ik meen ooit gehoord te hebben dat er niet gesproken dient te worden over wat er in Vegas gebeurd, dus we zullen maar zeggen dat we het ons niet meer herinneren.
Na Las Vegas zijn we door de woestijn van Nevada richting Los Angeles gereden, we hadden enorme hitte verwacht maar dit bleek uiteindelijk niet het geval. Onze telefoons sloegen op hol met allerlei 'flash flood' waarschuwingen waarna het weer op zijn zachtst gezegd erg spannend werd, in Nederland was het op dat moment dubbel zo warm :)
Eenmaal aangekomen in LA hebben we de camper ingeleverd en de eindbalans opgemaakt, we schrokken wel even van het verbruik van ons vervoer...even hadden we het idee dat Andre Hazes en Bonnie St. Claire wellicht een date hadden gehad in de benzine tank.
Vervolgens zijn we bij het verhuurbedrijf op zoek gegaan naar een accommodatie. Dit bleek erg lastig waardoor we uiteindelijk in een overwegend Mexicaanse achterbuurt terecht kwamen waarvan de taxi chauffeur ons adviseerde na zonsondergang niet meer over straat te gaan. Na twee erg gezellige nachten in een Mexicaanse bar bleek dit toch wel mee te vallen, een rondje tequila doet wonderen!

Na een aantal dagen en sightseeing in LA hebben we de volgende camper opgehaald en zijn we door Californië vertrokken richting San Francisco. Om heel eerlijk te zijn viel Californië ons een beetje tegen en is dat in onze ogen een nogal overschat gedeelte van de VS zeker vergeleken met Florida.
Aangekomen in San Francisco hebben we onze camper ingeleverd en zaten we weer met hetzelfde probleem rondom accommodatie (iets met ezels en een steen)
Net toen we dachten dat het niet erger kon na onze ervaring in LA kwamen we terecht in een motel dat meer weg had van de EBI dan van een motel.
Maarrr...de binnenstad van San Francisco is echt prachtig, echt een fantastische stad!

Na een aantal dagen in San Francisco besloten we dat het tijd was voor enige structuur en regelmaat en gingen we op zoek naar een plek om 'te werken'. Deze hadden we snel gevonden en wel op Vancouver Island....
De dag erna zijn we vanuit San Francisco naar Vancouver gevlogen waar we de nacht hebben doorgebracht om vervolgens met een watervliegtuig naar 'het eiland' te vliegen'...mooie ervaring die we van onze bucketlist kunnen afstrepen.

We zijn nu bij mensen terecht gekomen waar we vanuit ons beroep wel een aantal behandelplannen en interventies op los zouden kunnen laten, gelukkig zijn we daar niet voor hier.
We noemen deze locatie liefkozend 'the looney farm'....daarover de volgende keer meer!

Voor jullie allemaal een fijne vakantie en doe rustig aan in de hitte!

Jasper en Tessa

Pap Peter

@ vliegend bier: Shit happens
@ adviezen taxichauffeurs: dat werd ook tegen mij gezegd toen ik de eerste keer in Grubbenvorst kwam
@ EBI: Als ik Jasper zo zie op de foto's en dan met zo'n vette bak dan kan ik me voorstellen dat dit de enige plek was waar ze jullie binnen lieten
@ The looney farm: Met het watervliegtuig ernaar toe, net als de flying doctors. Alleen al jullie aanwezigheid zal deze hillbillies gelukkig maken.

Mooi verhaal, mooi avontuur. Ben trots op jullie.

Ai en Mien

In een woord GEWELDIG ?

Sirin

Hahahahaha, weer met veel plezier gelezen.
Ben wel benieuwd naar 'what happens in Vegas, stays in Vegas'... :P

Anja

Te gek wat een avontuur! ♡

miep opbroek

leuk jullie foto"'s te zien en de mooie verhalen te lezen.
prachtig avontuur voor jullie geniet er nog van groetjes miep en wim